Karel Michiels van De Standaard was bij het optreden van Oblomow met vier Afrikaanse zangeressen, de Perles d'Amour, in Leuven. Daar voelde hij zich een bevoorrechte getuige, die volop de vruchten plukt van een multiculturele samenleving. 'Je probeert je nog te vermannen,' schrijft hij, 'maar de stem van Minyeshu slingert zich onverhoeds om je ziel en haalt de diepste emoties boven.' Hieronder enkele citaten uit zijn artikel.

...Marlene Dorcena zingt uitbundige volksliedjes, rumba, reggae, bossanova, zouk, maar dan wel met een Franse twist, de vibraties van de musette. Talike heeft een diepe, ongrijpbare jazzstem met een bijzonder tremolo. Ze drapeert haar ode aan alle moeders over een etnische blues. Het verhaal over de wijze vrouw vol liefde die iedere gemeenschap behoort te hebben, neigt naar melancholische pop. Cécile Kayirebwa verpersoonlijkt Mama Afrika, fysiek en vocaal, met veel waardigheid en elegantie. Haar liedjes worden gedragen door het ritme van het hart en bloeien open tot broeierige feestmuziek. Minyeshu reikt in gedachten de hand naar haar overleden ouders. Haar stem vloeit op typisch Ethiopische wijze over de toonladders heen, onthecht van ritme en structuur en er toch mee verenigd...

...Jan Cordemans (ex-De Taxi's van Rick Tubbax, en vele andere bandjes) toont zich een wonderbaarlijke bassist, alsof hij nooit andere muziek heeft gespeeld dan deze verfijnde miniaturen. Ivan Smeulders schittert op accordeon en integreert het instrument subliem in het exotische klanklandschap. Frédéric Malempré verheft het percussiespel tot kunst. Gerry De Mol doet even mooie dingen op gitaar en andere snaarinstrumenten...

Wie dit nog wil zien kan dit weekend nog terecht in België: 10/2 CC De Steiger, Menen, 11/2 CC Bolwerk, Vilvoorde. Op 17 februari speelt de groep dan ook nog in CC Leopoldsburg te Leopoldsburg (B).