Op een zonovergoten terras van het Mezz café in Breda speelde vanmiddag Göze in het kader van Ent Op Streek. Wim Claeys (accordeon) en Maarten Decombel (gitaar) lieten heerlijk melodieuze klanken los op het publiek dat ondertussen kon genieten van een drankje. Of zoals Decombel het uitdrukte: "Een lekker pintje en een beetje goeie folk, meer hebt ge toch niet nodig."

Ent Op Streek staat voor folkmuziek met een hedendaagse interpretatie uit alle Europese windstreken. De organisatie  wil een nieuwe folktraditie op gang brengen en het is de bedoeling om maandelijks gratis folkconcerten te programmeren. Het eerste vond plaats in juni, met Tom Theuns. Van dat optreden zijn enkele filmpjes te bezichtigen op Youtube.

Vanmiddag was het aan Göze (Gezellig Onderuit Zonder Elektriek) om het publiek te vermaken, en de twee heren kweten zich met verve van hun taak. Een goed gevuld terras liet het zich gemoedelijk welgevallen, er werd smakelijk gelachen om de humoristische aankondigingen, maar er werd ook goed geluisterd naar de virtuoze muziek, die op een aangenaam volume gespeeld werd. Alleen achterin werden de klanken soms overstemd door de straatgeluiden. We kregen veel nummers van de jongste cd Quand On Est Bien Amoureux te horen, maar ook ouder werk van hun titelloze debuut. Göze trakteerde ons zelfs op een gloednieuwe mars, die nog geen titel heeft.

göze
Göze

Op 6 september kan het publiek (hopelijk met net zulk fraai weer) genieten van Les Busiciens. Op www.entopstreek.nl kun je meer lezen over dit nieuwe folkpodium bij Mezz in Breda.